Καθηγητές Μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζουν τις βασικές έννοιες και μεγέθη της Οδικής Ασφάλειας,
- συνειδητοποιούν τα οφέλη ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης στάθμευσης
- κατανοούν τα χαρακτηριστικά της στάθμευσης και τη σημασία της συλλογής και ανάλυσης στοιχείων για τον εντοπισμό των επικίνδυνων θέσεων και προβλημάτων και την αξιολόγηση των σχετικών μέτρων,
- εμπεδώνουν την επιρροή των διαφόρων παραγόντων (οδηγός, υποδομή, όχημα) στην πρόκληση και αντιμετώπιση των οδικών ατυχημάτων
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Θεωρητικό Μέρος
Οδική Ασφάλεια
- Συλλογή και Ανάλυση Στοιχείων,
- Συσχέτιση Ατυχημάτων με Χαρακτηριστικά Οδικού Περιβάλλοντος,
- Συσχέτιση Ατυχημάτων με Χαρακτηριστικά Χρηστών και Οχημάτων,
- Επισήμανση Επικίνδυνων Θέσεων,
- Μελέτη Επικίνδυνων Θέσεων και Βελτιώσεις,
- Αξιολόγηση Αποτελεσμάτων Βελτιώσεων
Αστικά Οδικά Δίκτυα
- Χαρακτηριστικά Στάθμευσης- Έρευνες
- Διάταξη – Χαρακτηριστικά Χώρων Στάθμευσης
- Πολυόροφοι Σταθμοί Αυτοκινήτων – Σταθμοί Λεωφορείων
- Έρευνες – Κατασκευή – Συντήρηση
- Λειτουργία & Εκμετάλλευση Χώρων Στάθμευσης
- Οικονομικά Στοιχεία Χώρων Στάθμευσης
Εργαστηριακό μέρος
- Οι φοιτητές δημιουργούν ομάδες των 4 ατόμων και διεξάγουν μετρήσεις κυκλοφορίας πεζών και εμπλοκών οχημάτων σε προκαθορισμένες διασταυρώσεις σε κεντρική αστική αρτηρία των Αθηνών. Με βάση τις μετρήσεις, η πρώτη εργασία αφορά ανάλυση των μετρήσεων και διαγράμματα κυκλοφοριακών εμπλοκών και η δεύτερη την επισήμανση επικίνδυνων κόμβων.
Μέθοδος Αξιολόγησης
- Θεωρία: γραπτή αξιολόγηση (70%)
- Εργαστήριο: παράδοση ατομικών ασκήσεων και προφορική εξέταση (30%)
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Βιβλίο: “Οδική Ασφάλεια” των Ι. Φραντζεσκάκη – Ι. Γκόλια.
- Βιβλίο «Στάθμευση» των Ι.Μ. Φραντζεσκάκη, Μ. Πιτσιάβα – Λατινοπούλου, Δ.Τσαμπούλα, 2002.