Οδική Ασφάλεια και Αστικά Οδικά Δίκτυα

Κωδικός Μαθήματος:

GEO9170

Semester:

Θ' Εξάμηνο

Κατηγορία:

Κατ' επιλογή υποχρεωτικά ( ΜΕ )

Ώρες:

4

Μονάδες ECTS:

5



Καθηγητές Μαθήματος

Παπαντωνίου Παναγιώτης

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • γνωρίζουν τις βασικές έννοιες και μεγέθη της Οδικής Ασφάλειας,
  • συνειδητοποιούν τα οφέλη ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης στάθμευσης
  • κατανοούν τα χαρακτηριστικά της στάθμευσης και τη σημασία της συλλογής και ανάλυσης στοιχείων για τον εντοπισμό των επικίνδυνων θέσεων και προβλημάτων και την αξιολόγηση των σχετικών μέτρων,
  • εμπεδώνουν την επιρροή των διαφόρων παραγόντων (οδηγός, υποδομή, όχημα) στην πρόκληση και αντιμετώπιση των οδικών ατυχημάτων

 

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρητικό Μέρος

Οδική Ασφάλεια

  • Συλλογή και Ανάλυση Στοιχείων,
  • Συσχέτιση Ατυχημάτων με Χαρακτηριστικά Οδικού Περιβάλλοντος,
  • Συσχέτιση Ατυχημάτων με Χαρακτηριστικά Χρηστών και Οχημάτων,
  • Επισήμανση Επικίνδυνων Θέσεων,
  • Μελέτη Επικίνδυνων Θέσεων και Βελτιώσεις,
  • Αξιολόγηση Αποτελεσμάτων Βελτιώσεων

 

Αστικά Οδικά Δίκτυα

  • Χαρακτηριστικά Στάθμευσης- Έρευνες
  • Διάταξη – Χαρακτηριστικά Χώρων Στάθμευσης
  • Πολυόροφοι Σταθμοί Αυτοκινήτων – Σταθμοί Λεωφορείων
  • Έρευνες – Κατασκευή – Συντήρηση
  •  Λειτουργία & Εκμετάλλευση Χώρων Στάθμευσης
  • Οικονομικά Στοιχεία Χώρων Στάθμευσης

 

Εργαστηριακό μέρος

  • Οι φοιτητές δημιουργούν ομάδες των 4 ατόμων και διεξάγουν μετρήσεις κυκλοφορίας πεζών και εμπλοκών οχημάτων σε προκαθορισμένες διασταυρώσεις σε κεντρική αστική αρτηρία των Αθηνών. Με βάση τις μετρήσεις, η πρώτη εργασία αφορά ανάλυση των μετρήσεων και διαγράμματα κυκλοφοριακών εμπλοκών και η δεύτερη την επισήμανση επικίνδυνων κόμβων.

 

Μέθοδος Αξιολόγησης

  • Θεωρία: γραπτή αξιολόγηση (70%)
  • Εργαστήριο: παράδοση ατομικών ασκήσεων και προφορική εξέταση (30%)

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Βιβλίο: “Οδική Ασφάλεια” των Ι. Φραντζεσκάκη – Ι. Γκόλια.
  • Βιβλίο «Στάθμευση» των Ι.Μ. Φραντζεσκάκη, Μ. Πιτσιάβα – Λατινοπούλου, Δ.Τσαμπούλα, 2002.